5 zmien, ktoré vás donúti urobiť leto!

0

Na leto sa veľa ľudí teší celú zimu. A keď už sa najteplejšie ročné obdobie konečne objaví a udrie v plnej sile, veľmi rýchlo na svoje zimné želanie zabudnú. Spotení a vyprahnutí vzývajú počasie, nech sa čo najskôr trochu ochladí. Ak dodržíte zopár jednoduchých letných zásad, užijete si leto oveľa viac. Spísali sme pre vás tie najdôležitejšie!

1) Dodržujte prísny pitný režim!

Radu si vezmite k srdcu a pamätajte, že bez vody ani na krok! Vypiť by ste mali minimálne 2,5 litra tekutín. Snažte sa vyhýbať veľkému množstvu kofeínových nápojov, v úmorných horúčavách telo vníma dehydratáciu viac ako inokedy. Snažte sa vyvarovať priamemu slnku a vždy majte pri sebe najlepšie termofľaše s vodou.

2) Upravte si jedálniček!

Počas horúčavy nemá väčšina ľudí ani pomyslenie na slovenskú ťažkú klasiku. Také lokše s kačkou si doprajú naozaj len otrlí jedáci. V lete konzumujte jedlo častejšie, ale v menších porciách. Voľte ľahko stráviteľné jedlá, ako sú zeleninové a ovocné šaláty, alebo grilované mäsá. Tučné jedlá predstavujú pre telo veľkú záťaž a v noci by vám mohlo byť veľmi ťažko. Trápiť sa nespavosťou určite nechcete.

3) Starajte sa o seba!

Slniečko sa síce zaslúži o lichotivo čokoládovú farbu kože, ale nebýva to zadarmo. Vaša pleť, telo aj vlasy sa zúfalo hlásia o poriadnu dávku hydratácie. Nepodceňujte situáciu a zavítajte do drogérií pre špeciálne hydratačnú kozmetiku. Nechcete si určite doslova prirobiť vrásky a na hlave nosiť uschnuté hniezdo len kvôli tomu, že ste starostlivosť o seba zanedbali!

beautiful young having sweet dreams on bed

4) Skontrolujte posteľ!   

Viete, na čom presne spíte? Lôžkoviny z umelých vlákien schovajte do skrine! V lete siahnite po prírodných materiáloch ako je ľan či hodváb. Ak sa veľa potíte, odporúčame zaobstarať si aj chránič matraca.Ochráni a predĺži životnosť vášho matraca. Spite ideálne nahí a pred spaním odporúčame studenú (maximálne vlažnú) sprchu.

5) Prispôsobte pohyb!

Dávajte si veľký pozor na telesnú záťaž! Obvyklé pohybové aktivity sa snažte minimalizovať a bežte si najlepšie zaplávať alebo zacvičiť vo vode. Ak sa bez svojho obľúbeného športu nezaobídete, vyhýbajte sa priamemu slnku a tekutiny dopĺňajte oveľa častejšie ako zvyčajne.

Share.

About Author

Leave A Reply