Načrite do studne mladosti

0

Rozmýšľate nad spôsobom, ktorý by vám pomohol zostať fit aj počas mesiacov, kedy nemáte kvôli nepriaznivému počasiu veľa príležitostí vybehnúť von a vykonávať vaše obľúbené aktivity? Beh či kolieskové korčule pri týchto nízkych teplotách zlákajú len málo koho, keďže ranným mrazom vyštípané líčka máme už pri ceste do práce. Prechádzky na čerstvom vzduchu môžete vymeniť za domácu alternatívu pohybu, ktorá k nám prišlo až z ďalekého Východu. Zregenerujete tak nie len telo, ale aj ducha a dušu, ktorých jednota je základom Piatich Tibeťanov.

Je to súbor cvičení, ktorými sa mnísi vo vysokohorských údoliach Himalájí udržiavajú zdraví a vitálni. Napína pokožku, posilňuje svalstvo či väzivá, umožňuje prístup k nevyužitej energii a vedie k celkovému pocitu pohody. Čas na vykonávanie týchto cvikov by ste si mali nájsť každý deň, či už si desať minút pre seba nájdete ráno pred odchodom do práce alebo večer pred spaním je na Vás.

Foto by: http://www.sxc.hu/photo/659843

Foto by: http://www.sxc.hu/photo/659843

1. Tibeťan

Postavte sa vzpriamene s mierne rozkročenými nohami. Ruky rozpažte na úrovni pliec s dlaňami nadol. Napätie nechajte pretekať celými rukami až po končeky prstov. Tam ho udržte aspoň päť sekúnd. Teraz sa drobnými krokmi otáčajte okolo vlastnej osi. Na začiatok päť krát. Pravidelne dýchajte a po celý čas vydržte napätie.

2. Tibeťan

Ľahnite si na chrbát, ruky majte vystreté pozdĺž tela. Nohy zdvihnite kolmo nahor a hlavu s bradou posuňte smerom k hrudi spolu s nádychom. S výdychom hlavu a nohy spustite.

3. Tibeťan

Kľaknite si s vystretým trupom. Dlane spočívajú pod zadkom na zadnej strane stehien, chrbtica je rovná. Bradu pritiahnite k hrudi, nadýchnite sa nosom a pritom sa v páse prehnite dozadu. Hlavu zakloňte, ako sa len bez problémov dá, ruky slúžia ako opora. S výdychom sa vráťte do východiskovej polohy.

4. Tibeťan

Posaďte sa s vystretými nohami na podlahu, prsty smerujú nahor. Dlane oprite vedľa zadku, bradu pritiahnite k prsiam. Pri nádychu zodvihnite boky z podlahy a kolená skrčte tak, aby chodidlá celou plochou tlačili o podlahu. Telo tvorí od kolien po opatrne zaklonenú hlavu jednu vodorovnú priamku.

5. Tibeťan

Začnite tým, že sa na zemi opierate o dlane a chodidlá, tie by pritom mali byť vzdialené na pol metra. Hlavu opäť skláňajte dozadu, prsia smerujú dopredu. Pri nádychu dvíhajte zadok a bradu priťahujte k hrudi. Telo a podlaha tvoria trojuholník. Do východiskovej polohy sa spúšťate s výdychom.

Nezabúdajte, že účinnosť týchto aktivít spočíva okrem iného aj v ich správnom poradí.

 

Share.

About Author

Leave A Reply